In 2019 bestaat MuBo alweer tien jaar! In het jubileumjaar presenteren we maar liefst twee producties. Een najaar productie in december en CYRANO als voorjaarproductie.  De inschrijving voor Cyrano is inmiddels gestart, meedoen kan dus nog!

Geschiedenis

De door Stage Entertainment geproduceerde musical Cyrano ging op 17 december 1992 in première en speelde tot 1994 in Nederland. In 1993 ging de musical, die speciaal voor dat doel was bewerkt, op Broadway in première. De muziek van deze productie is van Ad van Dijk en de teksten werden geschreven door Koen van Dijk. Voor de Broadwayproductie waren er Tony Award nominaties voor Best Musical, Best Book of a Musical, Best Original Score, and Best Costume Design. Ook werd Ad van Dijk genomineerd voor een Tony Award voor Beste originele muziek. Een aantal maanden later viel het doek voor de voorstelling op Broadway.  De musical kwam ook in Belgie, Duitsland en Japan op de planken.

Rollen
  • CYRANO (tenor) Cyrano de Bergerac. Dichter en aanvoerder van de cadetten in het Franse leger. In het bezit van een grote neus. Loyaal, trots en groot gevoel voor drama. Hij is tot over z’n oren verliefd op Roxane.
  • ROXANE (sopraan) Het jonge, mooie nichtje van Cyrano. Vindt het leuk om geadoreerd te worden. Het is liefde op het eerste gezicht wanneer ze Christian ontmoet.
  • CHRISTIAN (tenor) Knappe jonge kadet. Net gearriveerd om deel uit te maken van de wacht.  Mooi en onbevreesd maar niet in staat zich verbaal uit te drukken.
  • LE BRET (tenor/bariton) Beste vriend van Cyrano.
  • DE GUICHE (bas) Generaal De Guiche is de jaloerse en overheersende voogd van Roxane. Ook verliefd op Roxane.
  • MONTFLEURY (lyrische tenor) Acteur. Dik en onaantrekkelijk maar denkt dat hij een goede partij is voor de vrouwtjes.
  • RAGUENEAU (bariton) Een herbergier en dichter. Daarnaast ook nog een vriend van Cyrano.
  • VALVERT Hij maakt deel uit van de Franse adel en is een enorme snob. De Guiche wil eigenlijk dat Roxane met hem trouwt zodat hij zelf een affaire met haar kan hebben.

Verder zijn er diverse kleinere rollen, zoals: Moeder Overste Kapitein Carbon de Castel-Jaloux, Valvert, Chaperonne, Cadet, Serveerster, Dochter, Ensemble (cadetten, operapubliek, nonnen etc.)

Meedoen

De repetities voor deze productie vinden elke vrijdagavond plaats in Hillegom. Als je erover denkt mee te doen aan Cyrano, klik dan op de knop voor het informatiepakket.
Heb je na het lezen van de deelnemersinformatie interesse om mee te doen dan kun je altijd vrijblijvend een repetitie bijwonen. Er zijn op dit moment nog plaatsen voor mannen en vrouwen in het ensemble en diverse hoofdrollen.