Er staan weer twee spannende producties op stapel. Heb je interesse in deelname aan een MuBo muziektheatervoorstelling? Vul dan onderstaande formulier in en en we sturen je zodra repetitieschema en deelnemersinformatie klaar zijn alles toe via email. Wie weet tot snel op het toneel!

*BERNARDA ALBA*

De eerstkomende MuBo productie is de musical Bernarda Alba. Deze musical is gebaseerd op het toneelstuk Het huis van Bernarda Alba van Federico García Lorca uit 1936.
De bewerking tot musical draaide off-Broadway in 2006. In augustus 2011 ging de voorstelling ook in Londen spelen. M-lab speelde de voorstelling in 2012 in Nederland. Het merendeel van de cast bestaat uit vrouwen van diverse leeftijden.

Spanje, jaren 30, te midden van haar vijf dochters bestuurt Bernarda Alba met ijzeren vuist haar kleine koninkrijk. De strenge moeder is zojuist weduwe geworden. Na de begrafenis kondigt zij voor haar huis acht jaar rouw af. Vanaf nu moeten haar vijf dochters zwart dragen, binnen blijven en bovenal hun maagdelijkheid, hun eer en de goede naam van de familie bewaken. Maar alle dochters snakken naar vrijheid, naar liefde, naar een ander leven, dat zich niet door het strenge regime van Bernarda laat beteugelen…

In het theater: najaar 2020
Start repetities: februari 2020
Locatie: Hillegom
Vaste repetitieavond: vrijdag
Auditie: deelnemers doen auditie met een Nederlandstalig lied
Deelnemersbijdrage: EUR 395,- (evt. betaling in termijnen mogelijk)

*THE SECRET LIFE OF WALTER MITTY*

We starten in 2020 ook met repetities voor de musical The secret life of Walter Mitty. Deze musical is voor het eerst Off-Broadway te zien geweest in 1964.

Het verhaal gaat over een vage, zachtaardige man die met zijn vrouw in de auto onderweg is om de wekelijkse boodschappen te doen.
Zijn vrouw bezoekt de schoonheidssalon en gedurende haar bezoek heeft Walter Mitty zijn vijf heroïsche dagdromen.
In de eerste is hij een piloot van de Amerikaanse luchtmacht die met een watervliegtuig in een storm terecht is gekomen. Vervolgens is hij een briljant chirurg die een haast onmogelijke operatie succesvol uitvoert. Dan weer is hij een koelbloedige huurmoordenaar die in een rechtszaak moet getuigen. Als piloot bij de Royal Air Force meldt hij zich als vrijwilliger aan voor een gedurfde zelfmoordmissie waarbij een munitieopslag moet worden gebombardeerd.
Het verhaald eindigt met Walter Mitty als zichzelf die voor een vuurpeloton staat ondoorgrondelijk tot het eind. Alle fantasieën zijn op een of andere manier verbonden aan de saaie omgeving van Mitty.

* In het theater: voorjaar 2021
* Start repetities: mei/juni 2020
* Locatie: Hillegom
* Vaste repetitieavond: vrijdag