• stichtingmubo@gmail.com
  • +31648267998

De stichting kiest ervoor laagdrempelig te zijn en tegelijkertijd een zo hoog mogelijke  kwaliteit na te streven, waarbij de ambities zeer hoog zijn. Deelname is laagdrempelig, iedereen mag meedoen. Gezocht wordt naar cross-overs tussen amateur - en professionele kunst.

Muziektheater behelst verschillende podiumkunsten: toneel, muziek, dans. MuBo wil op zoek gaan naar nog meer kunstvormen waarin de deelnemers zich kunnen herkennen. Elke productie zal worden begeleid door een artistiek, professioneel team.

In 2015 is een nieuw meerjarenplan ingezet, aan het einde waarvan een grootse droom zou moeten uitkomen: Carmen van Georges Bizet als rockopera met een groot Bollenstreeks Symfonieorkest in samenwerking met toneelverenigingen en koren uit de regio. Na The Grand Tour is het meerjarenplan enigzins bijgesteld. Om bekender te worden in elk van de Bollenstreekdorpen wordt er naar gestreefd de komende jaren naast een grote productie ook een kleinere op te zetten die op tournee gaat door de dorpen en in verschillende kleine zalen speelt. Voorlopig is het idee om de zogenaamde grote productie, in de even jaren in De Muze in Noordwijk te spelen en in de oneven jaren het extra groot aan te pakken. Bij voorkeur op locatie met verschillende partners. Voor de komende jaren zijn de musicals Anatevka, Tarzan en Les Miserables en de opera Wilhelm Tell kandidaat. Alles onder voorbehoud van rechten, beschikbaarheid en financiele haalbaarheid.